Català|Castellano|English|Français|Deutsch|Italiano
Descobreix-nos
Birdwatching-Birding-Terres de l'Ebre-Birding tours pel Birdwatcher

Aus fascinants

Itineraris ornitològics-------> 8 BIRDING TOURS

Ruta de Turisme

Lloc de sortida: Flix
/ Duraci: 4 - 5 hores.

Des de Flix es va cap a Asc i es segueix les senyals cap a La Fatarella (T-733). La carretera puja caragolant-se entre boscs de pins i conreus d'olivera, on fent una breu aturada en el cam es poden revelar ocells tpics d'aquest hbitat: abellerol, cotoliu, picot verd, tallarol capnegre, gratapalles, raspinell com i mosquiter pllid.
Anirem enlairant els ulls cap al cel per veure si l'guila marcenca ens sobta en algun revolt d'aquest itinerari. L'ascens a la Serra de la Fatarella no trigar a oferir unes vistes panormiques que no podrem deixar de contemplar abans d'arribar a la poblaci de la Fatarella.
Arribats a La Fatarella, s'agafar la Ruta de Sant Francesc.La carretera es estreta i s'esmuny i baixa lentament a travs de camps conreats i vessants cobertes de matolls, amb sortints rocosos, terraplens, runes i petites pagesies fetes amb pedres del terreny. Ens fixarem en les rees rocoses doncs la merla blava i el pardal roquer habiten en aquestes zones, mentre que el clit ros es decanta cap a les vessants obertes amb vegetaci baixa.
Finalment el cam es creua amb l'Ermita de Sant Francesc i molt aviat entra en una rea que es vei afectada per un incendi forestal a l'agost del 2005. Just abans d'arribar a la TV-7411 es buscar el clit negre, un dels ocells especials d'aquesta zona, que si tenim sort, pot trobar-se als penyals rocosos. A la senyal de Stop es girar a l'esquerra per seguir la
tranquilla TV-7411 cap a La Pobla de Massaluca.Ms endavant ens desviarem uns 200 m. per arribar a l'Ermita de Sant Berrs i fruir de les magnfiques vistes del riu Ebre i els seus voltants. El roquerol cria prop del pont de Berrs i s'han vist exemplars de cabra salvatge ibrica per les rodalies.
A la propera crulla s'agafa la TV-7231 que baixa cap al riu traspassant matolls i boscos de pins. Durant el cam de baixada es pot buscar mallerenga emplomallada, tallarol capnegre, tallareta cuallarga i botx septentrional. Una parada prop del pont permetr escrutar els penya-segats vora el riu tot buscant voltor, falc pelegr, aufrany, merla blava, clit negre i possiblement ballester. Aquesta zona tamb rep visites regulars d'guila daurada, guila marcenca i mil negre.

Informaci per al GPS Latitud: N41.18º Longitud: E0.56º

Comenta'ns la teva experincia amb: BIRDING-TOUR. Asc - La Fatarella - Ermita St. Francesc- Ermita Berrs - Riu Matarranya